Šalis, kvepianti rožėmis... arba

Bulgaria in 7 days

Būna, kad kartais šauna kokia mintis į galvą ir neatsikratai jos kol nerealizuoji. Taip nutiko su šio pasakojimo pavadinimu.
Dar prieš pradedant kelionę netikėtai prisiminiau, kad Bulgarija anksčiau garsėjo savo rožynais ir rožių aliejaus gaminiais. Šiandien tokiais žodžiais ši šalis nebeapibūdinama, tačiau viliuosi, kad bent kiek atkreipsite dėmesį į tai, jog rožės Bulgarijoje auga kaip ramunės Lietuvoje. Iki šiol gailiuosi, kad kelionės metu "manasis aš" mėgavosi vaizdais ir patingėjo padaryti keletą nuotraukų su pakeliui, laukuose ar net ant uolų žydinčiomis rožėmis. Apsidairykite, jų čia tikrai gausu!
Rožių kvapas mus lydėjo visas septynias dienas, kurių metu suspėjome aplankyti Bulgarijos kalnus, pajūrį, didžiausius miestus ir mieliausius kaimus.
Septynių dienų maršrutas
Tiesa, pradžia nebuvo sklandi ir pirmosios dienos kelionė į kalnus buvo sutrumpinta dėl prasto oro, kuris šiuo metu saulės pabučiuotoje šalyje yra neįprastas. Vietoj Septynių ežerų Rilos kalnuose pamatėme tik pirmąjį...
Na, bet nesijaudinkite, nes įspūdžių gamta mums tikrai nepagailėjo. Leidžiantis žemyn oras paaštrėjo - iš juodo dangaus ėmė kristi sušalusio ledo gabalai, dėl žaibavimo ir griaudėjimo stoviniavo keltuvas, vėjas siūbavo mūsų atvirą kabiną. Kažin ar galite įsivaizduoti, kokia porcija adrenalino teko kiekvienam kybant 10 metrų aukštyje...
Momentas užklupusios audros
Nusileidus ir atsigėrus šiltos arbatos, patraukėme apžiūrėti kito Rilos kalnuose esančio stebuklo – Rilos vienuolyno. Šiandien tai didžiausias vienuolynas Balkanuose ir viena įspūdingiausių ir švenčiausių vietų Bulgarijoje, įtrauktų į UNESCO pasaulio kultūros ir gamtos paveldo apsaugos sarašą.
Vietoj nakvynės kalnuose, kaip buvo suplanuota, vakare atsidūrėme netoli Plovdivo.

Antra diena. Kadangi iš vakarykštės dienos sutaupėme laiko, nusprendėme pavažiuoti iki Asenovgrado ir apžiūrėti Aseno tvirtovės. Nors šis objektas nebuvo įtrauktas į pradinį mūsų kelionės planą, galiausiai apsidžiaugėme, kad jį aplankėme ir vieningai nusprendėme, jog jis užima trečiąją vietą iš visų aplankytųjų.
Asen tvirtovė
Tą pačią dieną dar apžiūrėjome Bačkovo vienuolyną bei Plovdivą. Pasukome jūros link – į Sozopolį.

Trečia diena. Dar važiuodami į Sozopolį juokavome, kad šis mielas kurortas yra okupuotas lenkų. Well, mūsų visų nuostabai – tuose pačiuose svečių namuose, kuriuose apsistojome, sutikome lietuvaičių ir bulgaro kompaniją! Linkėjimai Agnei:)

Sozopolio paplūdimyje praleidome porą pusiaudienių. Ši vieta, pagal mane, verta antros vietos. Galbūt ne dėl paties miesto, bet dėl to vaizdo, kurį teko regėti kiekvieną rytą pro miegamojo langą.
Vaizdas pro miegamojo langą Sozopolyje
Ketvirta diena. Aplankome Nesebarą, Varną. Apsistojame Auksinėse kopose. Svarbi detalė - gulint ant kranto šiame kurorte pasisekė pastebėti už keliasdešimties metrų jūroje nardančius delfinus!

Penkta diena. Tai tikriausiai diena, kurios metu pamatėme daugiausiai. Po pusdienio Auksinėse kopose, apžiūrime Aladža vienuolyną, natūraliai įkomponuotą į vieningą uolų, medžių ir krūmų mozaiką. Po to nuvykstame į Veliko Tarnovą - vieną labiausiai lankomų miestų Bulgarijoje, traktuojamų visų amžių šios šalies valstybingumo simboliu.
Vakare apsistojame Boženci. Pastarajam lenkiu galvą ir įteikiu auksinį medalį! Tai yra tvarkingas kaimas mažame slėnyje iš kurio kilę geriausi meistrai mūrininkai, keramikai, kalviai ir audėjai. Boženci kaime garbingai išlaikyta Bulgarijos Tautinio atgimimo dvasia ir atmosfera. Čia galima apžiūrėti išlaikytus ir restauruotus nepakartojamos šio laikotarpio architektūros namus. Apgailestauju, tačiau šioje vietoje "manasis aš" vėlgi mėgavosi natūra ir nepadarė nė vienos nuotraukos...
Šešta diena. Po nakvynės Boženci kaime, aplankėme Gabrovo – Bulgarijos humoro sostinę, kur smagiai praleidome laiką miesto humoro ir satyros muziejuje. Po to kilome į Stara Planina kalnus, į kulminacinį mūsų kelionės tašką - Šipką. Tai viršūnė kalnuose siekianti 1,523 m aukštį ir vieta, kurią privalo aplankyti kiekvienas bulgaras.
Vaizdas nuo Šipka viršūnės
Ant Šipka viršukalnės buvo vedamas vienas svarbiausių mūšių, išlaisvinusių Bulgariją nuo turkų vergijos. Dėlto ten dabar stovi Nacionalinio parko muziejaus Laisvės paminklas.
Kelionės dalyviai prie Laisvės paminklo Šipkoje
Galų gale, kelionės planas parvedė mus visus atgal į Sofiją - didžiausią Bulgarijos miestą ir šalies sostinę (nuo 1879 m.). Pirmą kartą atvykus į miestą, gali pasirodyti, kad tai „savęs neprisižiūrintis“ miestas. Milijonas automobilių gatvėse, nemažai šiukšlių, valkataujantys šunys, nelygios šaligatvio plytelės ir pan. Tačiau Sofija dažnai vadinama kontrastų ir kraštutinumų miestu, nes joje privalumų daugiau nei šie keli išvardinti trūkumai. Beje, nepamirškite, kad čia kvepia rožėmis;)