Pirmasis kartas traukiniu, arba


pabėgimas nuo pavasarinio lietaus Sofijoje

Kadangi svarbiausi Bulgarijos turizmo taškai jau seniai aplankyti, nusprendžiau vieną savaitgalį atlikti tai, ko dar per devynerius čia mano gyvenimo metus nedariau, o vaikystėje taip mėgau. Traukiniai!
Geležinkelio linija tarp Radomir ir Kiustendil, atverta 1909m.

Bulgarijos geležinkelių istorija prasideda dar 1866m., kai atverta pirmоji šalyje geležinkelio trasa Varna – Ruse (palyginimui, Lietuvoje tai įvyko 1858m.). Praėjusį sekmadienį nesistengėm pakartoti to paties maršruto, bet kadangi tai turėjo būti mano pirmoji kelionė traukiniu Bulgarijoje, o mano trimečiui pakeliauninkui, apskritai, pirmoji gyvenime – pasirinkome taip pat neilgą geležinkelio atkarpą. Pradinis taškas: geležinkelio stotis Radomir , tikslas - stotis Skakvica.





Kelionė truko apie valandą. Išlipę Skakavica stotelėje patraukėme prie vietinės įžymybės – Skakavica krioklio. Tai trečias pagal aukštį (53 metrai) krioklys Bulgarijoje (rašoma vietinėse turizmo portaluose). 
Skakvica krioklys iš toli
Tačiau kelias iki krioklio vingiuotas, gėlėtas, „vabalėtas“ ir apaugęs grybais :) – paties krioklio nespėjome pasiekti. Pastoviai girdėjome vandens kritimą žemyn, ir, aišku, pamatėme jį iš toli! Laikas spaudė, reikėjo grįžti į stotelę.
Pakeliui:)
Grįžę į Radomir, automobilį nukreipėme į 18 km toliau esantį miestą Kiustendil, kuriame aplankėme IV-V a. piliakalnį „Hisarluka“ („Хисарлъка“). Kelis šimtemečius skaičiuojantys pilies griūvėsiai – šiomis dienomis laikomi svarbiu šalies architektūros ir kultūros palikimu.

Hisarluka pilies liekanos


Hisarluka pilies liekanos


Hisarluka pilies motyvas


Linkėjimai!


Kiustendil miestas nuo kalvos


Atrodo jau nemažai vietų šalyje aplankyta, o vis dar randu kas mane įkvepia!